lørdag 26. november 2011

Den grønnkledte



For mange, mange år siden kjøpte jeg en kjole. Den var lang, smal og stroppeløs, av silke i den perfekte grønnfargen. Den var magisk. Aldri har jeg brukt så mange penger på et plagg, men aldri har jeg følt meg så vakker i en kjole.
Jeg liker å si at det var den jeg hadde på meg da jeg traff mannen min, selv om det er en sannhet med modifikasjoner. Den gangen jeg faktisk gikk på mannejakt iført den magiske kjolen endte det i tårer og telefonering fra toalettet. Aller første gang min mann la sine øyne på meg, kom jeg snublende over en rufsete terrasse, og da vi faktrisk oppdaget hverandre, sjokket jeg rundt i kasjmirgenser og shorts. Det var kvelden imellom der jeg faktisk brukte den magiske grønne for siste gang.
For det er mange år siden nå, og selv om kjolen fortsatt henger i skapet, er det like mange år siden glidelåsen gikk helt opp.
Jeg trengte en ny grønn kjole. Og siden jeg ikke lenger inviteres på ball og galla flere ganger i året, brukte jeg New Look 6643 igjen, denne gang i v-halsversjonen. Fargen er helt riktig. Men effekten er ikke like magisk, må jeg medgi. Passformen som var så perfekt på versjon nummer en og to, glapp litt med denne. Om det er v-halsen eller jeg som la til et par cm for lite, er jeg usikker på.
Men med litt fantasi kan jeg lukke øynene og føle meg magisk igjen.

1 kommentar:

I en Sving sa...

Så moro med en kjole med historie :)

Jeg har et blogglotteri på gang hos meg. Smett innom da vel, så kanskje julenissen kommer til akkurat deg?