søndag 6. november 2011

Hverdagslig



Stretchstoffer er ikke min styrke. Ikke å sy hverdagsklær heller. Enkle jerseytopper er ikke det vanskeligste å finne i butikkene heller. Planen med denne genseren var egentlig å gjøre noe ekstra. Men remsen med chiffon jeg bestilte matchet ikke helt, og jeg lever i tiden og forventer effektivitet. Dermed: Enkel løsning. Samme mønster som den blå høyhalsede, men med selvtegnet v-hals og belegg på baksiden. Jeg var redd v-en skulle bli for høyt oppe inntil jeg prøvde den på da stoffet var sydd sammen -- nesten for utringet. Men den funker.

Knits aren't my forte. Not sewing my own basics either. Plain and simple knit tops aren't that har to find in the shops either. My plan for this v-neck was really to embellish it, but the string of chiffon leaves I ordered didn't quite match the purple and anyway I'm big on speed and efficiency and just chose the easy way out. Same pattern as my navy blue turtleneck, self-drafted v-neck that looked too high after cutting but almost stretched into too revealing after sewing. It will do.

Ingen kommentarer: